2015 © |  Green car LTD      |      בניית אתרים - TMD

טלפון: 1700-708-710

מידע טכני

VSI - מערכת הזרקה רב נקודתית

.הסבת כלי רכב בעלי מנוע בנזין להנעה בגז כרוך בתהליך פשוט

.מערכת הגפ"מ {גז פחמימני מעובה} היא עצמאית ומתווספת לכלל מרכיבי הרכב האחרים, כך שלמעשה הרכב הופך לדו דלקי, עם אפשרות נסיעה גם בבנזין וגם בגז

.הבחירה באיזה סוג דלק לבחור נעשית על ידי הנהג וזאת באמצעות מתג בורר גז/בנזין. בכל שלב בזמן הנסיעה יכול הנהג לבחור באיזה סוג דלק להשתמש

.הן המתקדמות ביותר שיש כיום בשוק prins מערכות הגפ"מ של "גרין קאר" מבית

.המערכות הן בעלות הזרקת גז רציפה רב נקודתית בלבד

.מערכות אלו נהנות מביצועי מנוע מעולים הזהים לאלו של מנוע בנזין

.(צריכת הגז במערכות אלו קרובות מאוד לצריכת הבנזין (לעיתים גם זהות

במערכות אלו הגז מוזרק לכל צילינדר בנפרד ע"י מזרקי הגז בדומה למזרקי הבנזין. נתוני ההזרקה מגיעים למזרקים ע"י מחשב המערכת המסונכרן עם מחשב האוטו וכך

.נוצרת תצרוכת אופטימאלית של הגז ביחס לבנזין. ניתן להסב כל רכב בעל מנוע בנזין משנת 95 ואילך ואף רכבים משנתונים ישנים יותר בעלי מערכת הזרקה וממיר קטליטי

.לנו הפתרון לכל נפחי המנוע

 

מערכות הזרקה ישירה

.מערכות מתקדמות אלו נועדו למנועי ההזרקה הישירה

.כיום כל יצרניות הרכב בעולם מייצרות רכבים בעלי מנוע הזרקה ישירה

.זו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום

.טכנולוגיה זו חסכונית מאוד בצריכת הדלק וגם בפליטת המזהמים שלה

.אנו ממשיכים כל העת להתעדכן ולחדש את המערכות בהתאם לטכנולוגיה העכשווית הקיימת בעולם

.ממשיכה כל העת לפתח מערכות חדשות ולשפר את המערכות שלה בהתאם לחידושים הטכנולוגיים PRINS מחלקת המחקר והפיתוח של

.המחמירים EURO5 , EURO6 מצליחה להפחית את זיהום האוויר הנפלט מהמנועים ועומדת בתקני זיהום האוויר PRINS

.כמו כן, גם צריכת הגז שלנו טובה יותר

.לנו יש שני סוגי מערכות המיועדות למנועי ההזרקה הישירה

א.מערכת הזרקה ישירה יבשה

ב.מערכת הזרקה ישירה נוזלית

 

VSI DI - מערכת הזרקה ישירה יבשה

.מערכת ההזרקה הישירה היבשה של "גרין קאר" מותאמת לדגמי רכב רבים וייעודיים

.במערכת זו מתווספים רכיבים שונים אשר אינם קיימים במערכת ההזרקה הרציפה הרגילה

.PRINS - תוכנת המערכת שונה לחלוטין והיא מגיעה מתוכנתת ונעולה מ

.המחשב מתוכנת לתוכנה הייעודית של כל רכב ורכב בהתאמה מלאה. כך ביצועי הרכב נשמרים והם זהים בגז ובבנזין

.מערכת זו חסכונית יותר ממערכת ההזרקה הרציפה

.כאשר מערכת זו פועלת בגז היא צורכת את שני סוגי הדלקים במקביל, גז ובנזין

.המערכת צורכת כ-95% גז וכ-5% בנזין. פעולה זו שומרת על אורך חיי המנוע לטווח רחוק יותר

.שעור החיסכון במערכת זו לעומת מערכת ההזרקה הרציפה הוא גבוה יותר

 

DLM - מערכת הזרקה ישירה נוזלית

.מערכת ההזרקה הישירה הנוזלית של "גרין קאר" היא ייחודית ושונה בתכלית מכל מערכת אחרת ומותאמת לדגמי רכב רבים וייעודיים

.'במערכת זו אין אנו משתמשים במאייד הגז, מזרקי הגז, חיבורי מים וכו

.למערכת זו ישנם רכיבים שונים ומיוחדים שאין במערכות האחרות

.מערכת זו מזריקה את הגז דרך מזרקי הבנזין. ההזרקה היא בלחץ גבוה ונוזלית

.למערכת תוכנה מיוחדת וייעודית המותאמת לדגמי רכב שונים ויצרני רכב רבים

.זוהי המערכת החכמה והמתקדמת ביותר בעולם בתחום זה

!התנעת הרכב מתבצעת בגז

.ברירת המחדל של הרכב הוא גז. התנעת הרכב נעשית בגז כל עוד יש גז במיכל. כאשר נגמר הגז המערכת עוברת אוטומטית לבנזין

.עם תדלוק הרכב בגז, המערכת מזהה מיידית את סוג הדלק ועוברת אוטומטית לגז. אין כל צורך בהתערבות כלשהי מצד הנהג

.המערכת עצמאית לחלוטין

.מרכיב החיסכון במערכת זו הוא מקסימאלי. לא נוסעים יותר על בנזין, רק גז

 

רכיבי  המערכת

.מיכל גפ"מ - עשוי מפלדת אל חלד בעובי של 4 מ"מ

.עמיד פי 20 בפני פגיעות לעומת מיכל הבנזין

.עמיד בחום מאד גבוה של 1400 מעלות

:למיכלי הגפ"מ שתי תצורות אופייניות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.המיכלים הצילינדרים מגיעים בגדלים של: 35-130 ליטרים

.המיכלים הטבעתיים מגיעים בגדלים של: 35-90 ליטרים

:המיכלים הטבעתיים נחלקים לשניים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,המיכל הטבעתי הפנימי מותקן במקומו של הגלגל הרזרבי בתוך תא המטען

.ואילו המיכל הטבעתי החיצוני מותקן במקומו של הגלגל הרזרבי מחוץ לתא המטען, בגחון הרכב, בעיקר ברכבי שטח, שלהם מרווח גחון גדול

.בחירת המיכל נעשית ע"י הלקוח, כאשר הגורם הקובע את גודל וסוג המיכל הוא מבנה תא המטען

 

.שסתום רב תפקודי – מותקן על מיכל הגפ"מ וכולל בתוכו מצוף גז, מד כמות גז וברז חשמלי האחראי על ניתוק זרימת הגז מהמיכל למנוע במקרה של תקלה או דליפה

.כמו כן קיים שסתום פריקת לחץ יתר

 

.פיית תדלוק – מותקנת בכנף הרכב או בפגוש

.בפייה קיים שסתום חד כיווני המאפשר כניסת גז למיכל ומונע יציאת גז החוצה מהפייה

.שסתום ביטחון – תפקידו של שסתום זה לסגור את מעבר הגז לווסת הלחץ ומשם למנוע במקרה של כיבוי המנוע או תקלה כלשהי

 

.ווסת לחץ/מאייד – תפקידו לשנות את מצב הצבירה של הגז

.פעולה זו מתבצעת ע"י שימוש בנוזל הקירור של הרכב

.תפקיד נוסף של הווסת הוא לווסת את לחץ הגז במערכת

.בווסת מותקן חישן טמפ' המעביר מידע למחשב המערכת על טמפ' הווסת

 

.מזרקי הגפ"מ – תפקידם להזריק את הגפ"מ לסעפת היניקה של המנוע

.זמני ההזרקה וכמות הגז נקבעים ע"י מחשב המערכת המקבל נתונים מחישני המערכת ומחישני הרכב השונים

.מספר המזרקים נקבע בהתאם למספר הצילינדרים ברכב

 

מחשב המערכת – מעבד את כל הנתונים המתקבלים מכלל רכיבי המנוע ומחישני הרכב השונים. המחשב מווסת את כמויות הגז המוזרקות אל המנוע, המחשב אחראי על ניתוק מערכת

.ההזרקה של הגז ועל המעבר לבנזין וזאת כאשר הוא מזהה שהגז במיכל נגמר

 

.מתג בורר – מציג לנהג את כמות הגז שנותר במיכל ע"י נוריות לד

.מאפשר מעבר בין גז לבנזין ולהיפך

 

תהליך  ההסבה

.בהסבת הרכב מבנזין לגפ"מ, מכלולי מערכת הגפ"מ מתווספים לשאר מערכות הרכב הקיימות, כך שלמעשה בסוף התהליך הרכב הופך לדו דלקי ע"י נסיעה בגז וגם בבנזין

:תהליך ההסבה מתבצע במספר שלבים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.בסיום תהליך ההסבה עובר הרכב בדיקה מקיפה ע"י צוות המתקינים ולאחר מכן גם ע"י מהנדס הטכניון או מכון התקנים לצורכי רישוי ורישום כחוק ברישיון הרכב

מיכל צילינדרי

מיכל טבעתי

מיכל טבעתי פנימי

מיכל טבעתי חיצוני

מתקינים את מחשב המערכת

מתקינים את ווסת הלחץ - מאייד ושסתום הביטחון

מתקינים את מסנן הלחץ נמוך עם חיישן

הטמפ'/לחץ גז שעליו

מתקינים את מזרקי מערכת הגז

מתקינים את מיכל הגפ"מ והשסתום הרב תפקודי

מתקינים את פיית התדלוק

מחברים את צינור הגז בין המיכל לווסת הלחץ

מתקינים את מתג בורר גז/בנזין