2015 © |  Green car LTD      |      בניית אתרים - TMD

טלפון: 1700-708-710

יתרונות  המערכת

כללי

.מכל מקורות האנרגיה המוכרים לנו בחיי היום יום הגפ"מ (גז פחמימני מעובה), הוא המוצר הידידותי ביותר לסביבה. הגפ"מ לעומת דלקים אחרים אינו מזהם את הסביבה, האדמה או מי התהום

.הגפ"מ מופק בחלקו בתהליך זיקוק הנפט הגולמי והיתר מגיע מהטבע בתצורתו המקורית כגז

.ממחקרים שנעשו ע"י המשרד לאיכות הסביבה עולה נתון מאוד מדאיג שבכל שנה מתים כ – 1200 אנשים מזיהום אוויר רק באזור גוש דן

.בעולם נוסעות כיום מעל ל 23 מיליון מכוניות המונעות בגז

.בערים רבות ברחבי העולם, בנוסף לרכבים הפרטיים עוברים להנעה בגז גם אוטובוסים, מוניות ורכבי הרשויות המקומיות

.נוסעים ברחבי אירופה, צפון אמריקה, אסיה ואף באפריקה PRINS כמו כן ציי משאיות תובלה ותעבורה המונעים בגפ"מ ובגז טבעי עם מערכות ייעודיות מבית

.בערים מרכזיות באירופה עומדים לאסור כניסת רכבים מזהמים למרכזי הערים, ייתכן שבקרוב יאמצו תקנות דומות גם בתל-אביב

.גם מבחינה תדמיתית חברות גדולות שמו לעצמן דגש להוביל מאבק נגד זיהום אוויר, בכך שהסבו את ציי הרכב של החברה להנעה בגז על מנת לשפר את איכות ואורך החיים

.בעלי מכוניות אלו חוסכים הרבה מאוד כסף

.מערכות הגפ"מ לרכב הן בטוחות ביותר ועומדות בכל תקני הבטיחות וזיהום האוויר המחמירות

.במציאות של משאבים מצטמצמים ואיכות סביבה פגיעה, החור באוזון ואפקט החממה, המעבר להנעה בגז הוא עניין של זמן ובלתי נמנע

 

בטיחות

.אשר מכסות את התקנים בכל העולם ,NEN-EN-ISO 9001, 2002:ISO/TS 16949, ISO 15500, CSA ובתקני ,ECE R67-01, R110 מערכות הגפ"מ שלנו עומדות בתקני הבטיחות האירופאי

.EURO 4, EURO 5,   EURO 6 כמו כן עומדות המערכות בתקני זיהום האויר

.לגפ"מ וגז טבעי R115 מיוצרות, מאושרות ומוסמכות ע"י התקן האירופאי לפליטת מזהמים PRINS המערכות של

.מערכות הגפ"מ מאושרות ע"י מכון התקנים, מוסד הטכניון, משרד התחבורה ומכון הרישוי לשימוש בכלי רכב

.מיכל הגפ"מ עשוי פלדת אל חלד בעובי 4 מ"מ וחזק פי 20 ממיכל הבנזין

.המיכל עמד במבחני ריסוק מעיכה וקריסה תחת עומס הדרגתי ופתאומי בן עשרות טונות. המיכל עמד גם בהצלחה בפני ירי ואש ישירה

.מיכל הגפ"מ עמיד בטמפרטורה של 1400 מעלות

.מערכת הגפ"מ מצוידת בשסתומי ביטחון המבטיחים את ניתוק המערכת והזרמת הגז מהמיכל למנוע עקב תקלה כלשהי

.במקרה של דליפה הגפ"מ מתנדף במהירות לאוויר הפתוח בניגוד לבנזין היוצר שלולית לאורך זמן

נקודת ההתלקחות של הגפ"מ הינה כ – 562 מעלות לעומת הבנזין שמתלקח

.ב - 223 מעלות מה שמבטיח עמידות גבוהה יותר מפני התלקחות

.לאחר ההסבה עובר הרכב בדיקה מקיפה ע"י צוות המתקינים וכן ע"י מהנדס מהטכניון

 

יתרון  אקולוגי

.מזה עשרות שנים האוויר שאנו נושמים פוגע בבריאותנו, כתוצאה משאיפת חלקיקים רעילים הנפלטים בעיקר מכלי רכב

.למרות האמצעים הטכנולוגים ומערכות בקרת זיהום אוויר מתקדמות המצויות כיום בשוק, כלי הרכב מהווים את הגורם העיקרי והמרכזי לזיהום האוויר

.אחד הפתרונות הזמינים והזולים ביותר למניעת זיהום אוויר מכלי רכב הוא המעבר לשימוש בגפ"מ. כלי רכב המונעים בגפ"מ ידידותיים הרבה יותר לסביבה מאשר הבנזין והסולר

.גפ"מ אינו פוגע בשכבת האוזון ואינו תורם לאפקט החממה

.הגפ"מ אינו מכיל עופרת שהוא אחד מהמזהים הגדולים ביותר לסביבה

.לגפ"מ האוטומטיבי תכונות הזהות ל 110 אוקטן, לכן בעירתו נקייה הרבה יותר מהבנזין ומשום כך פולט הרבה פחות חלקיקים מזיקים לאוויר

.בטבלה למטה נעמוד על תוצאות מעבדה המראות הפחתה משמעותית של פליטת מזהמים של הגפ"מ ביחס לבנזין ולסולר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהטבלה נלמד שהשימוש בגפ"מ עדיף על פני הבנזין והסולר בצורה ברורה וחד משמעית, נוסף לכך במקרה של דליפה הגפ"מ

.מתנדף ומתערבב עם האוויר במהירות ואינו מזהם את האדמה ומי התהום

 

יתרון כלכלי

.בהשוואה למקורות אנרגיה אחרים הגפ"מ הוא הזמין והזול ביותר

.כיום עקב העליות במחירי הדלקים בעולם ומיסוי גבוה נוצר פער גדול עוד יותר בין מחירי הבנזין והגפ"מ

.הגפ"מ נחשב לדלק נקי וירוק לכן המיסוי עליו מאוד נמוך

 

:לשימוש בגפ"מ יתרונות נוספים

.א. הארכת חיי המנוע – הגפ"מ יוצר כמויות מזעריות של פיח ביחס לבנזין ולסולר

.הפיח אינו מתערבב עם השמן דבר השומר על ראש המנוע לאורך זמן

 

.ב. הארכת חיי צנרת הפליטה – פליטת הגפ"מ אינה קורוזיבית ולכן אורך חיי צנרת הפליטה גדול יותר

 

.ג. התאמה לסוגי מנוע שונים – לגפ"מ אוקטן 110 ולכן הוא מתאים לשימוש בכלי רכב חדישים וגם ברכבים ישנים

 

.ד. תחזוקה – בשימוש בגפ"מ שמני הסיכה מאריכים ימים מכיוון שהגפ"מ אינו חודר לשמן, השמן אינו מאבד מתכונותיו ועקב כך אפשר להחליפו בתדירות נמוכה יותר

 

.ה. הכפלת טווח הנסיעה – הרכב הופך לדו דלקי ע"י יכולת נסיעה בגפ"מ וגם בבנזין

 

.ו. שמירת ערך – ערך הרכב עולה בעקבות המעבר לגפ"מ

.בנוסף לכך, ניתן להעביר את הערכה מרכב לרכב ללא קושי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:הערות

.החישוב נעשה לפי 6.30 ₪ לליטר בנזין ו 2.95 ₪ לליטר גפ"מ*

הנתונים מתייחסים למנועים עד 2200 סמ"ק בצריכת דלק ממוצעת*

.של 9 ק"מ לליטר 1

.צריכת הגפ"מ לעיתים גבוהה יותר מהבנזין עד כדי 7%*

.לרכבים בעלי נפח מנוע גדול יותר ותצרוכת דלק גבוהה החיסכון גדול עוד יותר